مقاله

فناوری نانو آبگریز چیست

فناوری نانو آبگریز و کاربردهای آن

فناوری نانو آبگریز و کاربردهای آن

فناوری نانو آبگریز و کاربرد آن

فناوری نانو آبگریز یکی از فناوری‌های مدرن می‌باشد که با عملکرد خود، از نفوذ آب و مایعات دیگر جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن از ایجاد لک، رشد خزه، قارچ و کپک، شوره زدن، نشستن گرد و غبار بر روی سطوح جلوگیری می‌کند. با نانو پوشش آبگریز، بافت و ساختار سطح حفظ شده و به آن استحکام بالایی می‌بخشد و در برابر ضربه و خراش مقاومت نشان می‌دهد. شایان توجه است که با تاثیر چشمگیری که پوشش فوق آبگریز بر روی سطوح مختلف دارد، از این محصول پرطرفدار به عنوان آبگریز و عایق رطوبتی نما ، آبگریز کننده سطوح سرویس بهداشتی، سطوح آجری، شیشه‌ای و چوبی و آبگریز کردن پارچه و صنایع دیگر بهره گرفته می‌شود. مجموعه دکترنانو، انواع پوشش های نانو آبگریز و همچنین عایق های رطوبتی همچون عایق رطوبتی پشت بام  ، عایق پشت بام موزاییکی، رنگ استخری نانو، عایق چوب و… را تولید و اجرا می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فناوری نانو آبگریز ، مزایا و کاربرد آن با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره قبل از خرید محصولات عایق رطوبتی نانو ، می توانید فرم زیر را تکمیل کنید.

آبگریزی چیست و منظور از آبگریز کردن چه می‌باشد؟

همانطور که می‌دانید، یکی از دلایل موثر در مرطوب شدن سطح، زاویه برخورد مایعات با آن می‌باشد. در صورتی که زاویه تماس را افزایش دهیم، میزان مرطوب شدن سطح کاهش می‌یابد و هنگامی که زاویه تماس پایین بيايد، میزان جذب رطوبت و برخورد مایع با سطح افزایش پیدا می‌کند. آبگریزی یا هیدروفوب، یک پدیده فیزیکی در مولکول‌ها می باشد که از آب و نفوذ مایعات ممانعت می‌کنند. پوشش هایی که خاصیت آبگریزی دارند، اجازه سرایت و پخش شدن آب بر روی سطوحی مانند چوب، فلز و سنگ را نمی‌دهند؛ زیرا سطح آن‌ها، دارای ناهمواری‌های میکرومتری و نانومتری است.

فناوری نانو آبگریز

مزایای آبگریز کردن سطوح با فناوری نانو:

از جمله مزایای گسترده آبگریز کردن سطوح با فناوری نانو، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1. تقویت جذب رنگ بر روی سطوح
2. بالا رفتن میزان چسبندگی سطوح
3. ایجاد ضخامت کم و لایه‌ای نازک
4. آبگریز شدن سطح
5. حفظ ساختار و بافت انواع سطح
6. حفظ انرژی و دما
7. دوام بخشیدن و افزایش مقاومت
8. شست و شوی آسان
9. تغییر نکردن رنگ و ماندگاری بسیار بالا

ویژگی های پوشش آبگریز نانو:

1. ماندگاری و دوام بالا
2. عدم تغییر رنگ سطوح مورد اجرا و جلوگیری از رنگ پریدگی
3. ممانعت از ایجاد لک، شوره زدگی و رسوب
4. مقاوم سازی سطح در برابر آلودگی و نفوذ رطوبت
5. محافظت از سطح در مقابل قارچ، کپک و رشد خزه و جلبک
6. سازگار با محیط زیست
7. سازگار با انواع شرایط محیطی
8. حفظ ساختار و رنگ مصالح به کار برده شده در نمای ساختمان
9. دارای خاصیت تمیز شوندگی
10. پوسته پوسته نشدن
11. مقاوم در برابر شستشو
12. مقاوم در برابر عوامل محیطی و اشعه UV
13. خاصیت ضد آب و آبگریزی فوق‌العاده
14. استفاده و اجرای آسان
15. خشک شدن سریع
16. شفاف، بدون رنگ و بو
17. اقتصادی و مقرون به صرفه بودن
18. چسبندگی بسیار بالا

بیشتر بخوانید:  آبگریزی و پوشش فلز با مواد نانو

نانو آبگریز سطوح ساختمانی

محلول های آبگریز برای چه سطوحی کاربرد دارند؟

1. کانال‌های انتقال و مخازن آب و مورد استفاده به عنوان عایق استخر کاشی کاری شده، سونا و جکوزی
2. پوشش دهی سازه‌های بتنی و فلزی
3. پوشش دهی آثار سفالی و کاشی و سرامیک
4. آبگریز کردن سنگ های معدنی و مصنوعی
5. پوشش دهی سطوح چوبی
6. پوشش دهنده نمای سنگی
7. اسکلت سازه‌ها و ستون‌های در معرض رطوبت
8. ریل بندهای راه آهن
9. کارخانجات صنعتی
10. عایق بندی تونل‌ها
11. عایق بندی منابع و تصفیه‌ خانه
12. پوشش دهی انواع نمای بیرونی سنگی و چوبی
13. پوشش دهی سقف و پشت بام
14. مقاوم سازی مصالح ساختمانی سیمانی و بتنی
15. محافظت از اسکلت و سازه فلزی ساختمان در برابر عوامل مخرب
16. پوشش دهی انواع نمای آجری
17. عایق بندی و آبگریز کردن سرویس بهداشتی و حمام
18. عایق بندی و آبگریز کردن لوله و اتصالات
19. پوشش دادن شیشه های ساختمان

آبگریز کردن انواع سطوح

آبگریز کردن نمای ساختمان:

همواره نمای ساختمان‌ها در معرض رطوبت، نور خورشید و نوسانات جوی هستند و همین موجب آسیب های جدی در ساختار آن مانند شوره زدگی، هوازدگی و ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن نما، جذب آلودگی و ایجاد کپک می‌شود؛ بنابراین، آبگریز کردن و آب بندی نمای ساختمان یکی از فاکتورهای بسیار مهم می باشد که باید آن را با پوشش دهی نانو در برابر این عوامل مقاوم ساخت. پوشش آبگریز دکتر نانو، کاملا طبیعی و شفاف است و با چسبندگی بسیار بالایی که دارد، تمام سطح را پوشش می‌دهد و به آن جلا می‌بخشد. محلول آبگریز نانو، در مصالح ساختمانی نفوذ کرده و زمینه مقاومت در برابر هرگونه عوامل محیطی و آسیب های احتمالی مانند رنگ پریدگی، ایجاد خراش و سایش را فراهم می‌سازد و به ساختمان دوام می‌دهد. گفتنی است که با پوشش نانو آبگریز، با خیالی آسوده می‌توانید نمای ساختمان را شست و شو دهید و نگران جذب رطوبت نباشید.

 

آبگریز کردن سطوح و نمای آجری:

پوشش نانو آبگریز آجر، درون آجر نفوذ کرده و لایه‌ای شفاف و بی رنگ روی سطح ایجاد می‌کند. آبگریز نانو با خاصیتی که دارد از جذب هرگونه رطوبت و آب جلوگیری کرده و به همین سبب، دوام آن را افزایش می‌دهد و از تشکیل شوره، قارچ و کپک جلوگیری می‌کند. خاصیت تنفس پذیری و ماندگاری فوق‌العاده این محصول، آن را با سایر محصولات موجود در بازار متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید:  نحوه استفاده از ایزوگام مایع

 

 

آبگریز کردن سطوح سرویس بهداشتی و کاشی و سرامیک:

همان طور که می‌دانید، سطوح سرویس بهداشتی، آب را به خود جذب می‌کنند و در این فرآیند ممکن است آسیب های جبران ناپذیری ایجاد شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن کاشی و سرامیک، بهتر است با پوشش نانو، سطوح سرویس‌ بهداشتی را آبگریز و ضدآب کنید تا از ایجاد تغییرات در ساختار و رنگ، نفوذ آب و مایعات شیمیایی، نفوذ گرد و غبار به درزها، رشد باکتری و قارچ جلوگیری شود. 

آبگریز کردن سطوح حمام و سرویس بهداشتی

 

آبگریز کردن سطوح و نمای شیشه‌ای با فناوری نانو:

آبگریز کننده نانو با عملکرد خود، سطوح شیشه ای همچون نمای شیشه‌ای ساختمان، شیشه خودروها و … را کاملا پوشش می‌دهد و از ایجاد هرگونه لک، جذب گرد و غبار و آلودگی، بخار گرفتگی، کدر و تیره شدن جلوگیری می‌کند. گفتنی است که با پوشش نانو آبگریز شیشه می‌توان هزینه های پاکسازی نما و شیشه را کاهش داد و به آن دوام بخشید.

 

نانو شیشه فوق آبگریز

۳۷۰,۰۰۰ تومان۲۴,۳۷۵,۰۰۰ تومان

 آبگریز کننده شیشه های خودرو و ساختمان ها

مقاوم در برابر شوینده ها - کاملا بی رنگ - سازگار با محیط زیست - بدون تغییر در سطح شیشه

برای مشاوره پیش از خرید با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

آبگریزی شیشه خودرو با نانو آبگریز شیشه

آبگریز کردن سطوح و نمای چوبی با فناوری نانو:

یکی از المان های کاربردی که در اجرای ساختمان به کار می‌رود، چوب است که در صورت نداشتن پوشش ضدآب، عمر آن در برابر عوامل تخریب کننده کاهش می‌یابد و دچار فرسودگی زود هنگام می‌شود. محلول ضد آب کننده سطوح چوبی، محصولی است که از مواد طبیعی و تکنولوژی نانو تولید شده است که از آن به منظور عایق بندی و آبگریز کردن سطوح چوبی و مقاوم سازی آن در برابر نفوذ مایعات و ایجاد تورم، بهره گرفته می‌شود. علاوه بر آن، با ترکیبات آبگریزی، سبب افزایش زاویه تماس مایعات با سطح شده و همین امر موجب پس زدن آلودگی ها و قطرات آب می‌شود. عایق نانو چوب، خاصیت تنفس پذیری دارد و در برابر اشعه UV خورشید و چسبیدن گرد و خاک مقاومت بالایی دارد. شما می‌توانید این محصول کاربردی را از مجموعه دکتر نانو تهیه کنید.

آبگریزی نانو چوب با فناوری نانو

آبگریز کردن پارچه با فناوری نانو:

نانو پارچه آبگریز، یک پوشش نامرئی و بدون رنگ بر روی پارچه ایجاد می‌کند و به پارچه و الیاف آن استحکام می‌بخشد. با آبگریز کردن پارچه، شما دیگر نگران لک شدن آن نخواهید بود؛ به عبارت دیگر مایعات به عمق آن نفوذ نکرده و از سطح آن لیز می‌خورد و همین امر موجب صرفه جویی در مصرف مواد شوینده می‌شود. لازم به ذکر است که لباس یا پارچه‌ای که با نانو آبگریز شده است، نیازی به شست و شوی مکرر ندارد.

بیشتر بخوانید:  کاربردهای خمیر درزگیر چیست

اسپری نانو پارچه آبگریز

تماس بگیرید

آبگریز کننده و روغن گریز انواع پارچه و لباس

دارای ماندگاری بالا - محافظت پارچه در برابر اشعه uv خورشید

برای مشاوره پیش از خرید با شماره های زیر تماس بگیرید.

نانو پارچه فعلا موجود نمی باشد. برای سفارشات عمده تماس بگیرید.

 

آبگریزی پارچه با فنانوری نانو آبگریز

 

 

روش آبگریز کردن سطوح با فناوری نانو:

برای به دست آوردن سطحی آبگریز، لازم است از پوشش‌های آبگریز استفاده کنید‌. در بهره گیری از این پوشش ها، دو عامل بسیار مهم وجود دارند که عبارتند از:

1. ساختار شیمیایی آبگریز:
برای آبگریز کردن سطح، باید یک رویه آبگریز با کشش سطحی پایین و با همراهی میکرو ساختارهای سازگار تشکیل شود. در این شیوه، با ایجاد دگرگونی در شکل بیرونی با انرژی سطح پایین و ایجاد ناهمواری مطلوب، قادر به آبگریز کردن سطح هستیم.‌

2. زبری سطح:
ایجاد زاویه تماس و زبری در سطح، یکی از فاکتورهای مهم در پوشش‌های هیدروفوب یا آبگریز می باشد. به یاد داشته باشید که ایجاد زاویه برخورد بر روی یک سطح کاملا صاف، بدون در نظر گرفتن بافت و زبری سطح و تنها توجه به ساختار شیمیایی آبگریز، تا حدی غیر ممکن است.

قیمت محلول های آبگریز نانو:

گروه علمی صنعتی دکتر نانو، همواره تلاش کرده است تا با فرمولاسیون عالی و تکنولوژی توسعه یافته خود، انواع محصولات کاربردی برای عایقبندی و آبگریز کردن سطوح مختلف تولید کند و همچنین، زمینه دسترسی مشتریان به محصولات را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه فراهم نماید. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره قبل از خرید، با مجموعه دکتر نانو، تماس حاصل بفرمائید.

نتیجه گیری:

کما اینکه در توضیحات اشاره شد، فناوری نانو یکی از فناوری‌های نوین برتر می‌باشد که بهره گیری از آن در صنایع مختلف بسیار کمک کننده است. پوشش‌های آبگریز با فناوری نانو، یکی از محصولات پرطرفدار دکترنانو می‌باشد که مورد استقبال مشتریان زیادی از سراسر کشور قرار گرفته است و با تکنولوژی توسعه یافته خود، مشکلات متعددی را نیز برطرف نموده است. این محصول فوق‌العاده، قابلیت پوشش دهی و محافظت کامل انواع سطوح فلزی، چوبی، سنگی و‌‌‌… را که در معرض رطوبت و هرگونه عوامل تخریب کننده محیطی هستند را دارد. شایان توجه است که نانو آبگریز دکترنانو‌، از وارد شدن خسارات جبران ناپذیر جلوگیری می‌کند و در کنار دوام بخشیدن و هیدروفوب کردن سطح، ظاهر آن را حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پوشش دهی و آبگریز کردن انواع فلزات با مواد نانو:

تفاوت عایق نانو و ایزوگام: عایق نانو بهتر است یا ایزوگام؟

آشنایی با رنگ نانو

آب بندی دیوار سیمانی با مواد نانو

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

یک نظر در “فناوری نانو آبگریز چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *