دسته‌بندی نشده

درزگیر کاشی و سرامیک

خمیر درزگیر نانو برای درزگیری سطوح ساختمانی

محصولی کار آمد با چند کاربرد مختلف می باشد . کاربرد عمده نانو درزگیر کاشی دکتر نانو جهت بندکشی بندهای قدیمی کاشی و سرامیک و انواه سنگ می باشد که پس از بندکشی به کمک نانو درزگیر کاشی دکتر نانو بندهایی کاملاً واترپروف و با عمر طولانی حصول خواهد شد . علاوه بر درزبندی از این محصول می توان جهت اختلاط با رنگ های پلاستیک پایه آب برای واترپروف شدن رنگ استفاده نمود . یکی دیگر از مصارف نانو درزگیر کاشی دکتر نانو به عنوان آب بندی گچ می باشد که باید جایگزین آب مصرفی اختلاط گچ شود تا سطح گچ را آب گریز نماید .

خواص و اثرات نانو درزگیر کاشی

خاصیت آب بندکنندگی صدردصد بندهای کاشی و سرامیک
ضد جلبک و ضد شوره
مقاومت بالا در برابر مواد شوینده واسیدی
عمر طولانی نسبت به مصالح بند کشی معمولی

روش مصرف نانو درزگیر کاشی

قبل از مصرف باید کلیه بندهای پوک و قدیمی تراشیده و تمیز شوند سپس هر 1 لیتر نانو درزگیر کاشی X50 باید با 3 الی 4 کیلوگرم پودر بندکشی یا سیمان ترکیب شده و توسط میکسر مکانیکی میکس شود تا تشکیل دوغابی همگن را بدهد . سپس دوغاب بدست آمده روی سطح پخش می نماییم و بلافاصله توسط یک دستمال جاذب سطح کاشی ها را پاک می کنیم تا فقط بندهای کاشی با محلول پر شوند .

میزان مصرف نانو درزگیر کاشی

میزان مصرف نانو درزگیر کاشی با توجه به مساحت محل موردنظر و ابعاد کاشی ها تعیین می شود . اما براساس تجارب به دست آمده هر لیتر از محصول نانودرزگیر کاشی برای آب بندی بندهای کاشی های با سایز متوسط و در مساحت متوسط 2 الی 3 مترمربع کافی می باشد .

بیشتر بخوانید:  رنگ نانو برای دیوار

موارد ایمنی قابل توجه نانو درزگیر کاشی

استفاده از دستکش لاستیکی مناسب هنگام اجرا الزامی است
در صورت تماس با چشم حداقل 15 دقیقه با آب تمیز شستشو شود
در صورت تماس با پوست سریعاً‌شستشو شود .

موارد قابل توجه نگهداری نانو درزگیر کاشی

مدت نگهداری : 1 سال در بسته بندی اولیه

شرایط نگهداری : دور از سرما و یخبندان ، گرما و تابش مستقیم نورخورشید

بهترین دمای نگهداری : 10+ الی 30+ درجه سانتیگراد

روش اجرای کیت پروف نانو بندکشی

۱- در بند کشی های قدیمی و از بین رفته سرویس های بهداشتی به محصول کیت پروف بندکشی یک به یک آب و به صورت دوغابی روان که در درزها نفوذ کند،مقدار خیلی کم سیمان سفید اضافه می نماییم و بعد آن را به صورت دوغاب خیلی روان و شل بر روی سطح ریخته و با استفاده از تی شیشه پاکن یا تی بند کشی ،روی بندها حرکت میدهیم تا کاملا نفوذ کند بعد از اعمال به مدت ده دقیقه اقدام به تمیز کردن سطح می نماییم و سپس کنج ها رو به صورت خمیری اماده کرده و با انگشت ادر حد چند میلیمتر قدام به ماهیچه کشی می نماییم.

توجه:ضخامت ماهیچه ها نباید بیش ۵ میلی متر باشد زیرا باعث ترک در ماهیچه می شود در صورت مشاهده ترک بعد از خشک شدن با قلم مو با نسبت ذکر شده اقدام به درزگیری مجدد نماییم.

۲-برای بندکشی سطوح پوشانده شده توسط موازییک و سنگ بر روی انواع تراس ها و پشت بام ابتدا بند های قدیمی توسط سنگ فرز باز و تخریب شده و بعد توسط پمب باد بندها بادگیری و خالی از باقی مانده نخاله ها گردد سپس با فرایند پر کردن درزها باید در چند مرحله انجام پذیرد اول به صورت دوغابی شل(مقداری خیلی کم سیمان سفید و مقدار لازم نانو بندکشی) بدون پودر سنگ برای نفوذ بهتر در درزها و در مراحل بعدی با افزودن پودر سنگ و سیمان سفید اقدام به درزگیری بندها می نماییم تا زمانی که درزها کاملا پر شود و کنج ها نیز باید ماهیچه کشی شود

بیشتر بخوانید:  نحوه عایق بندی سرویس بهداشتی بدون ایزوگام

۳- برای بند کشی سطوح جدید پوشانده شده توسط کاشی،سرامیک،سنگ،موزاییک و…مراحل بند کشی همانند مرحله ذکر شده در فوق می باشد که در چند مرحله صورت می پذیرد.

۴- برای بند کشی انواع نماهای قدیمی و انجام شده ابتدا با مواد نانو بندکشی و آب به نسبت یک به یک و به میزانی به صورت دوغابی روان درآید مقدار خیلی کمی سیمان سفید با توجه به رنگ زمینه به میزان مورد نیاز رنگ اضافه می نماییم و با این نسبت با استفاده از قلم مو اقدام به درزگیری و ترک گیری بند کشی قدیمی مینماییم و بعد از اطمینان حاصل کردن از درزگیری کامل در مرحله بعدی به نسبت ذکر شده به میزان مورد نیاز به صورت خمیری در بیاید باید سیمان سفید و پودر سنگ به مقدار مساوی اضافه نمایید تا به صورت خمیری در بیاید و سپس شروع به بند کشی می نماییم و پس از خشک شدن کامل بندها و تمیز کردن سطح با محصول کیت پروف نمایی اقدام فرچه زنی کل سطح می نماییم.

مطالب مرتبط = نانو مواد ضد آب ضد شوره انواع آجر نما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *